Na Bydžově 458
Tábor, 390 02
Největší část je střední hala o rozponu 10 m s dřevěným krovem, který představuje nejzachovalejší a svým způsobem nejcennější část objektu.Elektrárna se začala v Táboře stavět společně s železniční dráhou Tábor-Bechyně. Bechyňská dráha byla první železniční dráhou ve střední Evropě, která byla od počátku stavěna i provozována jako elektrická. Jejím autorem byl významný český vynálezce a podnikatel František Křižík. Firma Františka Křižíka byla oslovena Družstvem bechyňské dráhy na zbudování nové železniční tratě. O elektrifikaci této trati musel Křižík nejdříve přesvědčit Zemský výbor v Praze, protože původní projekt bechyňské trati byl vypracován pro parostrojní provoz. Křižík zde vhodně využil okolnost, že se V Táboře uvažovalo o zavedení elektrického osvětlení.
Elektrárna byla postavená u řeky vedle mostu elektrické dráhy v letech 1902-1903, přes den měla posilovat proud na trati, v noci měla zajišťovat osvětlení Tábora. Stavbu této neorenesanční budovy měl na starost táborský stavitel V. Tiebl.
Sdružení historických sídel
Čech, Moravy a Slezska
Sekretariát:
Opletalova ulice 29
110 00 Praha 1
tel.: +420 224 237 558
tel./fax: +420 224 213 166
e-mail: info@shscms.cz
www.shscms.cz
www.ehd.cz
Další kontakty
Úřední hodiny:
Po - Čt: 8.00-16.00 hod.
Pá: 8.00-14.00 hod.